[O1] Problem z moca silnika ! (5 błędów sporadycznych ...)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcin35
    Classic
    • 2011
    • 5

    [O1] Problem z moca silnika ! (5 błędów sporadycznych ...)

    soszek81, spokojnie ale Naszych lotczików oni nie szkolili :twisted:
  • Tom24
    Classic
    • 2010
    • 8

    #2
    [O1] Problem z moca silnika ! (5 błędów sporadycznych ...)

    Witam, otóż jak w temacie mam olbrzymi problem z octavia 1.9 tdi która ma zaledwie przejechane 150tys. Było w niej wymieniane świece przy 100 tys oraz przepływomierz. Pare dni temu zaświeciła sie ikona ASR, która nagle zaczyna się palić się non stop, odcina moc silnika... i ledwo się toczy..., jak już odpuści ta usterka to auto przechodzi w tryb awaryjny z którym już da się jechać. W ASO nie wiedzieli co z tym zrobić. Mimo odłączenia ASR i ABS... problem nadal jest co sugeruje, że problem wcale nie tkwi w asr i abs. Czasem jest tak, że można jeździć normalnie i 2 dni i nic się nie pali, lecz to nie jest rozwiązanie. Test diagnostyczny po podłączeniu do Vaga wykazał 5 błędów w silniku, które sugerują jakieś przepięcia w elektryce i zaraz tu opisze błędy które podał. Jeśli ktoś zna jakies namairy na jakiegos elektryka w okolicach Warszawy byłbym wdzięczny. Ewentualnie kontakt 662193717.

    Pamieć zdarzen 1 :

    Diesel-wtrysk bezposredni i uklad swiez zarowych

    5 rozpoznano usterek

    17849 P1441 035
    zawór recyrkulacji spalin- N18
    przerwa/zwarcie z masa
    usterka sporadyczna

    17946 P1538 035
    zawór odcinający paliwo-N109
    przerwa/zwarcie z masa
    usterka sporadyczna

    18027 P1619 035
    Przekaznik swiez zarowych-J52
    przerwa/zwarcie z masa
    usterka sporadyczna

    18080 P1672 035
    Sterowanie wentylatora plynu chlodzacego 1
    przerwa/zwarcie z masa
    usterka sporadyczna

    19561 P3105 035
    19561 zawór kolektora ssacego N239
    przerwa/zwarcie z masa
    usterka sporadyczna

    plus

    01314 013 komputer sterujacy silnika
    odczytac pamiec usterek
    sporadycznie.
    Tomek

    Komentarz

    • dj_lawa23
      Ambiente
      S_OCP Member
      • 2007
      • 127

      #3
      Ja sprawdziłbym sterownik bo jak wariuje Ci dosłownie wszystko to może w nim coś nie tak (może pływa w wodzie i porobiło się nieciekawie), Miałem nie dawno podobną sytuację, wariowało wszystko, mam u siebie magika który zna się na rzeczy i pierwsze co zrobił to wyjął sterownik i okazało się że po kablach spływała do niego woda i skorodowało. Wymienił sterownik i jak ręką odjął...

      Komentarz

      • Tom24
        Classic
        • 2010
        • 8

        #4
        No tak myslelismy na poczatku, ale czy usterka nie powinnia non stop występować i czy po odlaczeniu modulu asr i abs nie powinno ustapic, czy chodzi o inny sterownik (SILNIKA) ? To jest jakis główny sterownik ? i jaki to koszt był i ewentualnie jakies namiary na tego magika
        Tomek

        Komentarz

        • dj_lawa23
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2007
          • 127

          #5
          No cóż jak odłączysz ASR i ABS to raczej nie ustąpi będzie waliło błędami bo moduły są zaadoptowane w sterowniku (chyba że się mylę) i odłączenie wtyczki od modułów nic Ci nie da. Sterownik silnika znajduję się od strony kierowcy pod podszybiem (czy jakoś tak jak zwał tak zwał ) u mnie woda zasuwała po kablach do sterownika. U mnie skończyło się na wymianie sterownika adaptacji i całkowity koszt wymiany 600zł (używka)

          Komentarz

          • Tom24
            Classic
            • 2010
            • 8

            #6
            Czyli pierwsza opcja to sterownik nieszczesny... a jakies jeszcze pomysły , bo jutro planuje jechac do jakies elektryka czy tez mechanika zeby obejrzal.

            [ Dodano: Pią 09 Lip, 10 12:11 ]
            znacie moze gdzies jakies miejsce naprawy sterownika silnika, bo niestety mechanik potwierdzil i zaspiewal kolo 700zl, jakies tansze miejsce w Wawie ?
            Tomek

            Komentarz

            • songohou
              Drive
              • 2010
              • 43

              #7
              Zacznij najpierw od sprawdzenia wężyków od podciśnienia, ale na 99% kończy Ci się alternator.... (na 100% jak masz 120A Valeo)
              http://www.majkadesign.pl/

              Komentarz

              • b-bar01
                Elegance
                • 2007
                • 985
                • Octavia I (1U2)
                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                #8
                Tom24,
                sprawdzałeś bezpieczniki ? te w skrzynce nad akumulatorem ?
                tam sa bezbieczniki od wentylatorów, paliwa i abs. moze styki zasniedziały.
                *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                Komentarz

                • Tom24
                  Classic
                  • 2010
                  • 8

                  #9
                  Znaczy się tak, jestem umowiony u mechanika w poniedzialek, żeby mi wyjął sterownik silnika, ponieważ bylem u elektryka, który zajmuje sie tym i po obejrzeniu wydruku stwierdził, że to sterownik niestety. Koszt jego naprawy to 900zl. Ale powiem mechanikowi żeby zerknął, w te kable. Wątpie w to gdyż pare osób oglądało ten samochód i nikt w kablach nic nie znalazł i w ASO zaproponowali już rozbiórke całego auta (ponądź to ich procedury, ponieważ oni nie zajmują się naprawą sterowników)

                  [ Dodano: Nie 11 Lip, 10 11:14 ]
                  Tak mnie zastanawia ta wersja z alternatorem... ktoś miał podobne problemy z autem, gdy on siada... ? przeciez jeśli alternator juz jest na granicy to auto powinno miec problemy z rozpalaniem itd... ?
                  Tomek

                  Komentarz

                  • Guliwer
                    Classic
                    • 2009
                    • 21

                    #10
                    witaj
                    sprawdz kostkę od wtrysku sterującego. te błędy i te usterki które opisujesz mowia o tym ze skończył sie wtrysk sterujący. podłóż inny i sam sprawdz ze mam racje pozdrawiam
                    Guliwer

                    Komentarz

                    • Tom24
                      Classic
                      • 2010
                      • 8

                      #11
                      Dobrze by było, bo sterownik z tego jest najdrozszy, a miales moze Guliwer podobny przypadek ? bo tym sie najbardziej kieruje to juz desperacja bo przez tydzien auto ledwo jezdzi i blaga o pomoc.

                      [ Dodano: Nie 11 Lip, 10 15:57 ]
                      i przeciez jak sugerujesz, ze wtrysk sterujacy sie skonczyl... to auto cały czas nie powinno jezdzic bez mocy ? a nie, ze blokada puszcza i juz jedzie... , ps. nienawidze elektroniki.
                      Tomek

                      Komentarz

                      • Bartolomeo
                        Rider
                        • 2010
                        • 267

                        #12
                        Ja się trochę tak na chama podepnę do tematu i zapytam ile może kosztować wymiana kabelków, czujników czy innych rzeczy związanych z ASR i ABS, bo w zimę czasami zapalały mi się kontrolki od tych rzeczy i wydaje mi się że na 99,9% jest to spowodowane tym, że dostaje się gdzieś tam wilgoć.
                        P.S Oczywiście nie mówimy tu o tym, że migał mi ASR, bo przednia oś się ślizgała, i komputer chciał mi pomóc ruszyć, chodzi o ciągłe świecenie się tych kontrolek co wskazuje na jakąś usterkę.



                        Usługi tokarskie, frezarskie
                        Zabezpieczenia na zbiorniki paliwa do samochodów ciężarowych.

                        Komentarz

                        • Tom24
                          Classic
                          • 2010
                          • 8

                          #13
                          Czujniki od abs i asr sa polaczone dlatego swieca sie naraz. Czujniki łatwo sprawdzic przy teście diagnostycznym. Koszta na allegro proponuje spradzic. Lecz jeśli chodzi o kable to sprawa wygląda cienko bo są umieszczone pod poszyciem auta i trzeba je rozbierać, co się wiąże ze sporymi kosztami. (wg mnie to ostatecznosc). Jesli Ci ta usterka nie wprowadza w tryb awaryjny to olej kable, ewentualnie czujniki sprawdz. U mnie niestety auto jezdzi ledwo 50 więc trzeba sie tym zajac.

                          [ Dodano: Pon 12 Lip, 10 14:07 ]
                          Sterownik silnika jest dobry, wiec problem nadal nie rozwiazany.... , mechanikom koncza sie pomysly i zaraz auto chyba pojdzie do poszukiwan po wiazkach co wiaze sie z rozbiorka auta... Czy ktos mial kiedys cos takiego ? :/
                          Tomek

                          Komentarz

                          Pracuję...